Less men glad ändå :)

Jag vill börja med att säga att jag är lycklig och glad trots denna lilla lista. Jag känner ändå att jag vill presentera en liten samling av saker som jag INTE kommer att sakna med Öland.


  1. Kranvatten som innehåller mer järn än vatten.
  2. Envisa flugor
  3. Dumma svalor 
  4. Ensamma pratsjuka gubbar
  5. Kalmar Länstrafiks förmåga att aldrig hålla tiderna, samt deras otrevliga busschauförer. 
  6. Gråsuggorna
  7. Att sova i stuga, stuglukten sätter sig rätt bra i ALLT.
  8. Lukten från turister som varit inne i Järnåldersbyn
  9. Att se 7 miljoner tyskar med illasittande/avslöjande cykelbyxor, dålig hållning och gräsliga frisyrer, varje dag.
  10. Vädret som aldrig kan bestämma sig.
  11. Utbudet på ICA
  12. Priserna på ICA
  13. Att jag bara hittat Kinapuffar på en enda affär hittils.
  14. Trafiken samt trafikanter från "underjorden"
  15. Faktum att man ständigt kör 20km/h saktare än gällande hastighetsgräns.
  16. Världens sämsta mobiltäckning (parlino), gäller även mobilt bredband (telia)
  17. Avsaknaden av möjlighet till att äta/tillreda ordentlig lunch på jobbet.
  18. Att leva i resväska
  19. Att sova 1½ timma på en tältsäng i butiken innan jag öppnar. 
  20. Men framför allt - Att vara så långt ifrån min fästis Christian!!

Jag kommer sannolikt återvända till Öland i framtiden, förmodligen då på bilsemester med barn i baksätet. Men det ligger nog några år bort. Jag och Öland ska ta ett välbehövligt break, och jag ska hem och njuta av den västkust som börjar kännas som "hemma" mer och mer. Även om vi flyttar till smålands inland, så är kusten ändå bara 10 mil bort, och vi har ju en stor del familj där som vi kommer att hälsa på, så det känns ändå lite som att vi är kvar på västkusten (bästkusten).

Efter idag har jag 3 dagar kvar i butiken och jag räknar ner nästan varje timma. Längtar hem rätt ordentligt nu. Varför blir längtan alltid starkare när man börjar kunna räkna timmarna? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0