Vilken överaskning!

I går när jag kom hem med tåget hade Christian en överaskning till mig :) I vardagsrummet hade han monterat upp en säng som han varit iväg och köpt dagen innan. Världens finaste!! Dessutom hade han lyckats pruta till sig det tillhörande skötbordet. Vi fick med två spöket labans oxå :) Han hittade dem på blocket och blev rätt förtjust, 900 kr betalade han :) Paret som han köpte dem av berättade att de var köpta i Australien och fraktade hit tillSverige innan hon ens blivit gravid för att hon tyckte de var så fina. De är massiva och i superfint skick. Det är en riktigt fin resårmadrass i sängen och höjden är justerbar.



Ursäkta om det är mycket babysnack nu, men det är lixom en stor del av vårt liv nu :) Det är så kul att förbereda inför det kommande äventyret!  Bebisen är ca 40 cm lång och väger drygt 1.3kg i dagsläget. I morgon ska vi till barnmorskan och lyssna på hjärtat igen, spännande :) Förra gången riktade den en ordentlig spark rakt på aparaten som hon körde runt på magen, den gillar det tydligen inte.

Vi har förmodligen fått vår lägenhet uthyrd från 1:a sept. Vi ska träffa paret som vi valt ut på onsdag och fixa allt papper, sen är det klart. Känns skönt att inte behöva betala dubbla hyror!

Nu har jag bara en vecka kvar på Öland, sen har vi två veckors semester innan Christian börjar jobba. Vi siktar på Norrland och hoppas kunna göra några släktstopp på vägen. Vi får se om vi kommer upp till Gauto. Christian hoppas att mamma inte tömt sjön så det finns några fiskar kvar för honom att sukta efter :)

Kram Sandra + ½




Kommentarer
Postat av: moster S

Hej Sandra, va gripande att läsa! Tänk vilken fin kille du har :) Hoppas ni hinner stanna till hos mig på upp- eller nerväg, nu har jag fått hem bäddsoffan! Kalle vad 42 lång o vägde 1,9 när han föddes, så snart har du hunnit ikapp :) Kram

2009-07-21 @ 08:25:42
Postat av: mamma/svärmor/mormor

Åh vad fina! Jag förstår att det är roligt att planera och ordna inför ankomsten av bäbisen

2009-07-21 @ 14:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0