Kalmar

Ja då har vi alltså landat i Kalmar, jag och Christian. Stugan ligger ju i och för sig nästan 3 mil utanför, men för mig är det Kalmar ändå :) Stugan ät jättemysig och jag kommer hem till en glad och mysig karl varje dag :) Vi har köpt en liten grill, och försöker att använda den så flitigt som det bara går. Dels blir allt mycket godare och dessutom blir det inte lika mycket disk!

Bild på stugan kanske jag borde kunna fixa snart. Men vi har allt vi behöver, till och med Tv där vi kopplat in vårt playstation. Havet (eller den stora sjön som C kallar det för, eftersom han vägrar erkänna att det är ett riktigt hav) ligger 3 minter med cykel från stugan, men det kan ta längre tid eftersom luften är fullstädigt fullsmockad av svärmar med småkryp som flyger in i mun, näsa och ögon, vilket medför att vi måste blunda och hålla andan när vi cyklar :)

I morgon ska jag ut på mitt första äventyr med "jobbet". Vi ska hålla i aktiviteter som höghöjdsbana och repellering, som vi givetvis måste göra själv först :) Det ska bli mkt spännande att se hur det går att få ner magen i selen. De dagarna som vi inte är ute och äventyrar sitter vi på kontoret och spånar på ideér och jobbar med offerter. Själv har jag fått i uppgift att utveckla en stadsvandring, kodspel och krogrunda som man ska genomföra med mobilen. Mer info om detta kan du hitta på http://www.greenhatpeople.com  Det är väldigt intressant, och jag får möjligheten att läsa in på mig Kalmar ordentligt, vilket jag gladeligen gör!

Vi trivs som sagt och ser fram emot att få upptäcka småland i sommar!

Vi kommer hem till GBG under krisihimmelhelgen, då är det dags för jobbintervju och rutinultraljud..... WHIIIII.
Bilder kommer snart :) KRAM

Kommentarer
Postat av: Mamma och Robert

Kul att läsa!! Önskar lycka till med allt. Vi har dey bra här i NY men retar upp oss på det omoderna bankväsendet

2009-05-09 @ 01:39:13
Postat av: Lena

åh, vad roligt det låter! och höghöjdsbana, fan vad skoj! :D jag blir lite avundsjuk.. ;)

2009-05-09 @ 15:49:10
URL: http://moeller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0